Vieraskynä – Taitoloikka johdattaa digimarkkinoinnin saloihin

Mietitkö, millainen verkkokauppa-alusta sinun kannattaisi valita uudelle yrityksellesi? Entä missä kanavissa sitä kannattaisi markkinoida ja miten? Uusi Taitoloikka-niminen oppimisalusta auttaa yrittäjää ja markkinoinnin opiskelijaa tutustumaan digimarkkinoinnin perusperiaatteisiin, jotta tekemisessä pääsisi alkuun ja liiketoiminta saataisiin kasvuun!

Taitoloikka on nyt avattu ja se on suunnattu nimenomaan pienyrittäjille, jotka lähtevät tekemään markkinointia pienillä resursseilla ja vähäisellä markkinointiosaamisella. Alkuun voi päästä jopa ilman mainosbudjettia, kun markkinoinnin osaa tehdä itse ja mahdollisimman tehokkaasti.

Valitse oikeat kanavat

Taitoloikka kertoo, mitä kanavia digimarkkinoijalla on valittavanaan ja mistä kanavista kenellekin voisi olla hyötyä. Yksin- ja pienyrittäjän aika ei riitä kaikkien kanavien täysmittaiseen haltuunottoon, niinpä Taitoloikka auttaa valitsemaan juuri sinun liiketoiminnallesi parhaat.

Digimarkkinoinnissa, kuten muussakin markkinoinnissa, eri markkinointikanavien yhteen hiileen puhaltaminen ja suunnitelmallisuus ovat tärkeitä asioita. Taitoloikan markkinoinnin johdantokurssien kautta voitkin oppia ymmärtämään, miten suunnittelussa pääsee alkuun ja miten siinä otetaan huomioon erilaiset yleisöt, kanavat ja toimenpiteet.

Eri kanavien haltuunottoon on omat erilliset kurssinsa, ja opiskelija maksaa vain niistä, jotka hän tarvitsee. Nyt aluksi tarjolla olevat kurssit esim. esim. sosiaalisen median kanavista ovat alkeistasoa niille, jotka ovat perustamassa ensimmäisiä yritystilejään, tai jotka haluavat saada uusia vinkkejä somen orgaanisen näkyvyyden parantamiseen. Jatkossa valikoimiin on tulossa myös syventäviä kursseja.

Taitoloikan maskotti Taito Loikka (kuvassa) seikkailee kursseilla. Hänen kauttaan kerrotaan esimerkkejä siitä, miten opit voidaan viedä käytäntöön. Taito on pienyrittäjä, joka on käynnistämässä verkkokauppaa oman kivijalkamyymälänsä lisäksi.

Kurssin kautta käytännön tekemiseen

Taitoloikassa opitaan sekä tekstejä lukemalla että videoita katsomalla. Mukana on myös testejä, joiden avulla voi tarkistaa oman osaamisensa kehittymisen ja suorittaa kurssin lopussa sertifikaatin. Oppimateriaalit on tehty niin, että niistä olisi yrittäjälle aitoa hyötyä käytännön tekemiseen. Lopullinen oppiminen tietenkin tapahtuu vasta ottamalla opit käyttöön ja tekemällä markkinointia.

Taitoloikkakaan ei siis pysty kaatamaan tekijöidensä kaikkea tietotaitoa suoraan oppijan päähän niin, että kaikki markkinointitoimenpiteet sujuisivat täydellisen voitokkaasti heti kurssien suorittamisen jälkeen. Se kuitenkin antaa hyvän pohjan käytännön tekemiselle, joka puolestaan johtaa vähitellen tapahtuvaan kehittymiseen.

Oppiminen tapahtuu kokonaan verkossa, mikä mahdollistaa kurssien edullisen hinnoittelun. Kiireinen yrittäjä pääsee myös opintojen pariin juuri siihen aikaan päivästä, kuin hänelle sopii.

Tutustu Taitoloikkaan sivulla taitoloikka.fi!

Jätä kommenttisi