Vieraskynä – Yrittäjä – ota LinkedIn tehokäyttöön näillä kolmella keinolla
LinkedIn on sosiaalisen median kanava, joka tarjoaa yrittäjälle paljon mahdollisuuksia tehokkaaseen markkinointiin. Mutta mistä aloittaa LinkedInin käyttö, ja kuinka saada se tehokäyttöön alusta asti?
Ensimmäisenä LinkedIniin luodaan oma henkilökohtainen profiili. Kun oma profiili on kunnossa, luo yrityksellesi yrityssivu ja mainostili. Seuraavassa vinkkejä siihen, kuinka pääset alkuun näiden kanssa ja saat otettua kerralla LinkedInin tehokäyttöön!
1. Tarkista oma profiili, verkostoidu ja ole aktiivinen
LinkedIniin luodaan ensin oma profiili. Jos sinulla on jo profiili, se kannattaa katsoa aika ajoin läpi, sillä vuosien varrella osaaminen ja taidot kehittyvät. Myös omaa kuvaa on hyvä päivittää aika ajoin, jotta se on tunnistettava.
Kun oma profiili on kunnossa, on aika kiinnittää huomio verkostoitumiseen ja omaan aktiivisuuteen. LinkedInissä voit verkostoitua tuttujesi lisäksi myös sellaisten henkilöiden kanssa, jotka jakavat yhteisiä ammatillisia mielenkiinnonkohteita. Verkostoidu siis rohkeasti mielenkiintoisten henkilöiden kanssa. Oma aktiivisuus on myös tärkeässä roolissa LinkedInissä. Voit kirjoittaa omia ajatuksia tai jakaa muiden mielenkiintoisia tekstejä ja ottaa kantaa niihin. Aloita aktiivisuus kevyesti ja lisää sitä, kun se tuntuu luontevalta.
Vinkki: Katso vinkit erottuvaan profiiliin tästä ja ideoita aktiivisuuden lisäämiseen tästä.
2. Luo yrityssivu ja jaa sisältöjä
Henkilökohtaisen profiilin lisäksi LinkedIniin saa tehtyä yritykselle oman sivun. Yrityksen omalla sivulla saat jaettua yritykseesi liittyviä mielenkiintoisia aiheita – sisältöjä kannattaa suunnitella etukäteen samaan tapaan, kuin muihinkin somekanaviin ja niitä voi hyödyntää hieman muokkaamalla useassa kanavassa. Omaa aktiivisuutta saa lisättyä jakamalla yrityssivun juttuja omaan profiiliin ja näin saa kasvatettua niidenkin näkyvyyttä.
Vinkki: LinkedIn on tarjonnut uutena mahdollisuutena kutsua kontaktejasi tykkäämään sivustasi. Tätä kannattaa ehdottomasti hyödyntää!
3. Aloita LinkedIn-mainonta
LinkedIn-mainonta tarjoaa erityisen hyvät mahdollisuudet mainontaan varsinkin B2B-puolelle, ja nämä kohdennusmahdollisuudet ovat LinkedInissä aivan omaa luokkaansa. Mainontaa voi kohdentaa esimerkiksi tietyn yrityksen työntekijöille, tietyllä tittelillä toimiville tai tietylle toimialalle tietyllä alueella. Näitä ominaisuuksia hyödyntämällä mainonnasta tulee todella tarkasti kohdennettua. Mainonta on usein hieman kalliimpaa verrattuna esimerkiksi Facebookiin ja Instagramiin, mutta koska kohdentaminen on monessa tapauksessa niin paljon parempaa, on lopullinen tuloskohtainen hinta lopulta usein edullisempi.
Jos et siis hyödynnä jo LinkedIniä markkinoinnissa, kannattaa se aloittaa nyt! Näillä kolmella keinolla saat hyödynnettyä LinkedIniä tehokkaasti heti alusta asti.
Kupli on strateginen ja aikaansaava markkinointitoimisto Helsingissä. Luomme yrityksille kohdennettua sosiaalisen median kampanjoita mm. LinkedInissä. Lue lisää http://www.kupli.fi ja ota yhteyttä Mari Orpanaan mari.orpana@kupli.fi, jos haluat keskustella lisää!